Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/vhosting/ae/vhost0039722/domains/prothesevergelijker.nl/htdocs/www/classes/commons.php on line 26
Prothesevergelijker - Vergelijk, bekijk en beoordeel 93 knieprotheses en heupprotheses

Snel zoeken

Mist u informatie?
Neem contact met ons op
Forum banner

Patiënt kan zijn eigen prothese kiezen

Woensdag 6 april 2011

Deze week is de website prothesevergelijker.nl online gegaan. Op deze site is een totaaloverzicht van alle knie- en heup prothesen die momenteel in Nederland geïmplanteerd worden te zien. Het doel is de gezondheidszorg transparanter te maken en de patiënt op een eerlijke en consequente manier voor te lichten.
Hiermee volgt het bedrijf de trend die al eerder werd ingezet door bedrijven als Independer Zorg en Dr. Yep, die ook de transparantie in de gezondheidszorg willen vergroten. “Een belangrijk verschil echter, is dat Prothesevergelijker.nl een echte niche markt kiest, en van onderuit probeert zich een positie te verwerven in deze markt”, stelt mede-oprichter Albin Bronkhorst. Volgens hem is Prothesevergelijker.nl een aanvulling, en zeker geen bedreiging voor bestaande internet initiatieven.
Vanuit de branche van orthopedische firma’s wordt er wel met argusogen naar het initiatief gekeken. Volgens Bronkhorst is de toenemende transparantie in de zorg een onomkeerbaar proces, en moeten de firma’s veel meer denken in kansen dan in bedreigingen. Openheid is goed voor de branche en het vertrouwen, waarmee firma’s zich op lange termijn kunnen onderscheiden.
Vooralsnog worden alle firma’s en ziekenhuizen gratis op de website opgenomen. Uiteraard heeft het bedrijf een verdienmodel klaar staan, maar vooralsnog wil Bronkhorst eerst het gedrag van de patiënt op de website analyseren, en behoorlijk wat traffic genereren. “Voor ons is onafhankelijkheid het allerbelangrijkste”, aldus Bronkhorst. “We zullen op geen enkele wijze partijen voortrekken, of adverteerders toelaten op de website.”
bron: OKnieuws

Abonneert u zich op onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws.

Uw naam:

Uw e-mailadres: *

Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt, maar alleen voor intern gebruik aangewend.